Saturday 30 July 2011

Oh, at være bagklog ...

Der er meget, der set i bagklogskabens lys, virker en smule latterligt. fx. at man glemmer, at det der med at klippe sig selv, ALTID ender med noget man ikke lige havde regnet med. Og undskyldninger er der rigtig mange af. De er skam også nødvendige, for at man kan leve med sine (mindre gode indslag) unden at blive sådan én, hvor mundvigende konsekvent vender den forkerte vej.
SÅ nu har jeg altså igen - lovet mig selv, at den der frisør, som jeg endelig fandt og fik mig til at ligne en million sidste gang. Godt må få lov til at røre mine lokker - når mit hår altså vokser ud igen.
Indtil da ... Rock on! Jeg ligner nemlig en sej udgave af en punkrocker på 15!
Og det kan da også godt have sine fordele - især fordi jeg lige om lidt runder 33 og slet ikke ligner sådan én. (HURRA måske?)
Mit næste gode indslag idag var så at give haven en overhaling - lidt ligesom mit forgangne hår ... MEN vores have er et vildnis. Og her er der ingen ydmyghed. Det er vildnis som i forståelsen af svensk eng smeltet sammen med faldefærdigt byhus. IKKE helt vildt charmerende (ligesom mit hår både før og efter overhaling)
Men noget skulle der gøres. Først med en kanttrimmer, som jeg havde fået bildt mig selv ind godt kunne gøre kål på halv meter lange græsstrå. Og ja ... det kunne den også indtil den brændte sammen.
Så var der kun saksen tilbage og så kunne man jo sidde dér på en græsplæne, der ellers normalerweize synes rimelig overskuelig og tænke lidt over livet.
Hvilket i bund og grund blot resulterede i at jeg kom til følgende konklusion: 1/5 trimmet græsplæne klæder et vildnis ganske pænt og at jeg hellere måtte bruge mit liv på andet end at klippe en græsplæne med en saks. Endte derfor med at drage til supermarked på cykel og købe et soppebassin til drengene, der pudsigt nok lige passede perfekt på nytrimmet sakseklippet plæne.
Og så sidder man her på sin terasse en varm sommeraften, med hår man ikke sveder af og nyder en kold øl og udsigten er fantastisk ;-)

2 comments:

  1. Og så mangler der jo liiiige et foto til de stakler som ikke har fornøjelsen af at se dig 'live'! ;-)
    Fantastisk indlæg! ;-)

    ReplyDelete
  2. Hej Emilie

    Jeg har lige sendt mail ud til deltagerne på krea-dagen, men jeg manglede din mail. Du må undskylde, hvis du har givet mig den tidlige - så er den blevet væk fra mig. Jeg har brug for, at du skriver en mail til mig - akjoensson@hotmail.com - så sender jeg hurtigst muligt mailen ang. krea-dagen til dig.

    KH
    Anna

    ReplyDelete